سونی در آینده قابلیت گسترش دهنده حافظه ذخیره سازی پلی استیشن 5 را فعال می کند
شرکت سونی بزودی یعنی 12 نوامبر پلی استیشن 5 را با سخت افزار قدرتمند روانه بازار می کند.
با راه اندازی PlayStation 5 در این هفته ، گیمرهای کنسول می توانند فناوری درایو حالت جامد را که برای زمان بارگذاری سریعتر و انتقال بین بازی ها تنظیم شده است ، تجربه کنند. هر دو مدل PS5 به 825 گیگابایت حافظه داخلی NVMe SSD مجهز می شوند اما در واقع فقط 667 گیگابایت قابل استفاده است.
به طور معمول ، این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند که درایوهای USB 3.1 خارجی رایج باشد و به راحتی بتواند به عنوان محل ذخیره سازی بازی های بلااستفاده عمل کند ، اما PS5 اجازه نمی دهد بازی هایش به طور موقت در یکی از این دستگاه ها منتقل و ذخیره شوند . اگر فضای شما کم است باید آن بازی را حذف کرده و سپس در زمان دیگری دوباره بارگیری کنید ، که می تواند برای افرادی که دسترسی به اینترنت را محدود کرده اند، مشکل ساز شود.
همانطور که سید شومان ، مدیر ارشد ارتباطات محتوای SIE ، در PS Blog توضیح داد که سونی در حال جستجو برای یک راه حل برای این است که "اکتشافات برای اجازه دادن به بازیکنان برای ذخیره بازی های PS5 بر روی درایو USB در به روزرسانی آینده در حال انجام است. "
بازی های PS4 در حال حاضر می توانند بر روی یک هارد دیسک اکسترنال سازگار ذخیره شده و قابل دسترسی باشند ، این ویژگی همچنان ارائه می شود. در منوی گزینه ها برای ذخیره سازی ، کاربران می توانند بازی های PS4 را روی فضای ذخیره سازی گسترده نصب کنند. هرچند این سیستم گیرایی دارد ، زیرا همه بازی های PS4 را مجبور به نصب در حافظه خارجی می کند و شما باید انتخاب کنید که کدام بازی ها را به حافظه داخلی PS5 منتقل کنید.
برخی از بازی های PS5 نیز دارای حجم زیادی پرونده هستند، به عنوان مثال Call of Duty: Black Ops Cold War 133 گیگابایت حجم دارد.
در مقابل ، کنسول های Xbox Series X و Xbox Series S رویکرد بسیار ساده تری دارند. از فضای ذخیره سازی خارجی نیز می توان برای ذخیره و پخش بازی های سازگار Xbox One ، Xbox 360 و Xbox اصلی استفاده کرد ، در حالی که بازی های Xbox Series X / S را می توان در صورت عدم استفاده در این دستگاه ها کپی کرد.